VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1981-1990


1981
Amb ocasió de la reunió anual de Daytona, van circular molts rumors sobre el futur de Harley-Davidson. La AMF havia ajudat a superar una etapa difícil. Ara ja era el moment de reprendre la direcció de les operacions.
El 26 de febrer de 1981 un grup d'alts executius de Harley-Davidson va presentar una proposta de compra de la companyia a la pròpia AMF. En ocasió d'una conferència de premsa mantinguda a Daytona Beach una setmana més tard, es va facilitar a l'opinió pública els positius resultats que havia suposat la fusió. Les considerables sumes invertides per AMF des de 1969 fins 1980 en els sectors de la moto i els carrets de golf, havien fet passar la xifra de negocis de 40 a 300 milions de dòlars.
El 16 de juny de 1981 es recuperava la prioritat privada. La recompra va venir acompanyada per una ferma decisió de fabricar motocicletes americanes sòlides i de qualitat, en
la més genuïna tradició americana. Després de 80 anys com a líders del mercat de motocicletes a Amèrica, Harley-Davidson s'embarcava ara en una aventura que reflectia l'esperit pioner de la companyia. Aquest esperit pioner va ser essencial perquè la recentment recuperada privatització pogués sobreviure.
1982
La demanda de motocicletes en el segment de 651cc. va caure als EUA en més de 33,000 unitats en comparació a les xifres de 1981. Harley-Davidson va haver de acomiadar empleats per poder ajustar la producció i inventaris amb la demanda, mentre que el Japó seguia batent rècords en les xifres d'exportació.
Al setembre de 1982 Harley-Davidson va demanar a la Comissió Internacional de Comerç (ITC) aranzels especials per als fabricants japonesos que estaven creant importants estocs de motocicletes sense vendre.
1983
L'1 d'abril de 1983 sota recomanació de la ITC, el president Reagan va imposar aranzels addicionals a totes les importacions de motos japoneses de 700 cc. o superiors. Els aranzels addicionals estarien en vigor per un període de 5 anys, fins a abril de 1988, amb un percentatge decreixent del 45, 35, 20, 15 i 10 per cent.
1984
Harley-Davidson va introduir el motor V2 Evolution de 1340cc. en 5 dels models de sèrie d'aquest any. Aquest motor que va portar un desenvolupament de set anys tenia més potència en cada règim del motor i també era més lleuger, més net, es refredava amb més rapidesa i més hermètic evitant possibles fuites d'oli.
Dissenyat per obtenir més fiabilitat, resistència i durada amb el mínim manteniment aquest motor va suposar un gran èxit per Harley-Davidson.
1985
L'equip director que havia recomprat la companyia va tenir coneixement que els quatre bancs que donaven suport financerament a la companyia volien retirar aquest suport. Harley-Davidson es va veure obligada a aconseguir tresoreria ràpidament.
1986
Pels motius exposats el any 1985, el juny de 1986 la companyia passava a mans públiques a través d'una oferta de 2 milions d'accions i de 70 milions de dòlars.
1987
D'altra banda, el 17 de març de 1987, Harley-Davidson demanava a la ITC la cancel·lació anticipada dels aranzels especials de cinc anys, impostos a les motocicletes d'alta gamma. ¡La notícia no tenia precedents! Cap altra companyia americana havia demanat mai que es fes una mesura proteccionària i va ser considerada per la premsa com una de les jugades més hàbils de la història en relacions públiques
El Mercat de Valors de Nova York (NYSE) va aprovar l'1 de juliol de 1987 la entrada de Harley-Davidson a cotització en borsa, des que s'anunciés l'oferta pública al juliol de 1986.
1990
Els anys 90 han significat un auge per a la marca que s'ha estès per Europa, Oceania i nous mercats com Amèrica del Sud, Àsia i els antics països de l'Est d'Europa.
A mesura que la companyia entrava a la dècada dels 90 quedava cada vegada més clara la necessitat d'augmentar les inversions en termes de capacitat i qualitat per tal de complir amb la creixent demanda de les motocicletes Harley-Davidson a tot el món. La companyia va iniciar millores en producció en totes les plantes de fabricació i muntatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada